Saturday 26 May 2012

Duit=Dilema

Assalammualaikum

okey sekarang memang aku tgh dilema abis
adoiii! masalah jugak kalau masalah ni berkait ngan duit kan?
lagi2 sebab kita tak de duit ;(

hmm okey dipendekkan cite
bdk sekelas aku nak buat jacket n semua bg sokongan padu so...
nak tak nak aku terpakse setuju :p
kalaulah aku tau ade jugak yg tak beli .. aku pun nak tergolong dalam bebudak tu :D
masalahnya aku dah setuju :(

takpelah mesti ade hikmah ni :)
hmm harge?? RM80! adoii mungkin bg setengah orang tu nilai kecik je,
tapi bg aku sangatlah besar... :( baik aku ayah beli beras ngan barang dapur

huhu
so aku pun tak tau nak minjam kat sape..kawan2 aku pun bukan nya bekerja lagi
yg aku nak pinjam2
so
aku terpakse anto chat kat manager yg menghandle T-shirt ni cam ni:


manager maap le tak de duit lagi nak bayo ni

ampun ye
nanti daftar baru ade duit
insyaALLAH den bayo ok

assalammualaikum


n dia jawab :

Emm ok la :(
wsalam.

dan beliau turut menulis di status:
                                                        
                                               Mne nk cri dwet ni... :( , cti dh nk hbis... Huh ! .


ok korang nampak smiley terbalik tu??
dan status dia?? alahai..
so yg tu buat aku dilema 
susah jugak nak cakap ngan dia aku bukan sengaja nak susahkan orang 
tapi memang aku betul2 tak de duit

nak mintak2 ngan ayah aku sendiri tak sampai hati :(
walaupun aku anak perempuan tapi aku still malu nak mintak2
aku tau ayah susah :( duit pt aku??
aku dah pindah ke bank lain 
adoii betul jgk kan?mungkin aku patut keluarkan dulu :)
ha menulis ni bg aku idea penyelesaian jgk ye :) ALHAMDULILLAH YA ALLAH :)
duit tu aku simpan untuk beli motor sebenarnya :)
takpelah mungkin belum tibe masenye :)
aku mestilah memudahkan orang lain kan? 

p/s : biaselah... tak kan aku nak explain keadaan kewangan famili aku kat die kot
huhu 


   أحب الناس إلى الله  أنفعهم للناس
Manusia yang paling dicintai Allah adalah yang paling bermanfaat”
dan bagi pendapat aku pulak manusia yang memudahkan urusan orang lain
                insyaALLAH ALLAH mudahkan urusan mereka pula :)



No comments:

Post a Comment