Tuesday 29 May 2012

Bayam masak lemak??

Assalammualaikum

hehe bayam?? owh kalau korang nak tau hari ni the first time aku masak bayam masak lemak!
sebelum-sebelum ni aku masak benda-benda lain :p
so hari ni aku bertemu lah ngan cik bayam :D
hehe

aku mula masak untuk famili bujang aku rasenye mase aku form 3 kot(sebab mase nie opah dah meninggal)
aku pun dah ingat-ingat lupe je :p
so aku amik tugas opah :)

aku harap aku tak akan rase bosan untuk ke dapur hehe (hope so kepada ALLAH)
sebab kesian lah nanti famli bujang senang aku nie :p
so agak lame aku bertatih-tatih untuk masak nie
mcm2 kenangan ade ;p
ikan goreng hangus..
kobis tak sedap even aku masak tumis je pun n then aku buang hehe
minyak terpercik tu usah cakap lah 
setiap kali aku goreng ikan perkare tu berlaku :D
tgn kena serangan cabai burunglah *pedih betul tgn aku mase tu,merah-merah* tapi takpelah kenangan :)

hoho mase cuti sem 1 aku tanya ayah...
ayah kalau ayah bg gred untuk masakan kami ayah bg ape?? (hihi saje sebuk2 tanya)
ayah kate ayah bg C
hahaha aku gelak je lah,kena jugak bg dapt A nie!
huhu,cuti sem 2 nie pulak aku tanya ayah pasal rase bayam yg aku masak hari nie :p

hehe ayah kata ayah bagi gred B huhu
alaaaa aku cakap kat ayah :P
huhu
takpelah sikit-sikit...
aku rase kalau abis diploma aku ni aku nak tukar kos masak pulak hehe :D


p/s : aku ade fobia :)
aku fobia dgn minyak dalam kuali tu :)
sebab mase darjah 4 tetibe je minyak terpercik plus meletup dkt aku mase aku nak masak
roti telur untuk famili aku
nak test resepi kononnye ;p
last-last sampai sekarang aku masih fobia cume aku kena jugak tangani sebab susah jgk kalau 
aku still takut ngan minyak nie..
sape pulak yg nak tolong masak kan?? hehe
but still aku akan berdiri sedepa jauhnya bila goreng ikan ;p
gelakkan aku ye? huhu gelak je lah aku tak kesah pun :p


sepanas-panas minyak dalam kuali  ni
panas lagi api neraka ALLAH..
so lets remind ourselves :)




No comments:

Post a Comment