Saturday 30 June 2012

Syria

Assalammualaikum

hmm so ni br balik meeting post morterm lepas rehlah hari tu
so yg hadir is .. hmm aku,wani,maria,syahirah geng bebudak perempuan :)
yg lelaki just rahmat,fadeli and nasriq ..
hmm
so ramai gak yg tak hadir,ade yg balik,ade yg saudara meninggal,ada yg handle usrah
huhu..
aku tak kisah meeting kat bumbu warisan.. so maknanya sebuah restoran ok!
so aku order lah makan hehe nasi goreng pataya ngan limau ais
so meeting je lah.. aku cuma ucapkan berdas-das jugakla
rase macm kena ubah diri aku jd pendiam pun ade gak

so budak rahmat ni aku ckp bg lah pengisian sket
takut sia2 pulak meeting tu :)
so dia cakap pasai Syria

dia tanya apa yg kami buat untuk tolong syria?
hmm pastu..kami diam je
dalam jgk maksud dia bg aku maksud dia hmm ak cukup dgn kita rase tersentuh je
itu belum cukup.. kita mestilah usaha
seperti doa,tolong sebar pd kengkawan, dan mungkin dlm betuk kewangan kalau kita mampu
dia kata "kalau Allah tanya pada kita apa yg kita buat untuk tolong sedara kita disana?"
apa yg mampu kita jawab
mungkin aku pun terkunci mulut 

ya kita dah terlalu senang sampai lupa orang yg susah dr kita..
kita dah terlalu senang sampai susah kita nak syukur..
hmm aku pun banyak kena muhasabah ni..
hmm terima kasih Rahmat diatas pengisian yg anda berikan
dan semuanya atas izin Allah
pesanan Rahmat pd kami td..
dia kata..hmm solatlah taubat setiap hari
pastu doakan mereka dan baca qunut nazilah masa sujud terakhir dlm solat

tegas dia bila cakap pasal Syria kat kami :)
dalam hati aku cuma boleh cakap ni 
ALHAMDULILLAH sekurang-kurangnya masih 
ada pemuda Islam
dalam kepesatan dunia ni :)





Thanks Rahmat :)






No comments:

Post a Comment